Monday, May 13, 2013

Akhirnya Aku Kahwin! by Herna Diana

Akhirnya Aku KahwinAkhirnya Aku Kahwin by Herna Diana
My rating: 4 of 5 stars

First of all, I like design cover buku. Very creative...

Don't have much to say really. Tak ada peningkatan from HD from the first novel.

Watak Didi is like a replica of watak Iman from her first novel... takde banyak beza, melainkan the fact that Didi mempunyai badan yang "comel".

There's one part di mana Didi ada mengatakan yang dia semangnya dijadikan begitu, or something like that. I don't agree with that. Dia jadi mcm tu sebab dia takde usaha nak ubah fizikal dia (obviously, dia SUKA makan), so I tak brapa setuju dengan statement satu tu.

I like Fizi. Lain dari yg pernah I come across. Watak Fizi ne membawa kelainan dalam penulisan HD.

Connection di antara watak-watak dalam novel ne takde beza sangat dengan Cinta 3 Suku. Kadang kala the way things happen tak logik, tapi boleh diterima sebab terlalu sweet tu...

Seperti Cinta 3 Suku, this novel ada kekurangan tapi dua-dua memang type of novel yang I akan baca berulang kali. The comedic elements tu yang menarik aku untuk membaca, despite kekurangan yang ada.


Sinopsis:

Didi - gadis comel yang periang. Dia tidak pernah kisah dengan pandangan orang lain yang sering memperlekehkannya. Baginya, dia tidak peduli semua itu asalkan tidak menyusahkan orang. Sebagai seorang insan, dia punya keinginan untuk mencinta dan dicintai. Dia tidak pernah jemu menanti cinta sejati walau hatinya sering dipermainkan.

Kemunculan Syafizi, menghuru-harakan hidupnya. Katakata ibarat bom nuklear yang keluar daripada mulut lelaki itu menyebabkan darjah kebenciannya pada Syafizi di tahap takat didih. Sesuka hati saja memanggilnya Debab. Berhadapan dengan lelaki itu, dia tidak mahu kalah. Setiap ayat nuklear lelaki itu dibalas dengan ayat ala bom atom. Pesan orang tua, jangan terlalu membenci. Bimbang nanti benci bertukar menjadi sayang. Ya ke? Takkanlah Syafizi yang selalu cari pasal suka padanya. Mustahil! Daripada dia melayan lelaki mulut nuklear itu, lebih baik berchatting dengan Terhangat Di Pasaran. Walaupun mereka saling mengutuk, jejaka itu sudi berkongsi suka duka dengannya. Mungkin jodohnya dengan rakan chattingnya itu. Siapa tahu?


View all my reviews

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews